آنچه باید بود و ... نیست
 
ذرّه ای هستم
ذرّه ای هستم و در کوی تو ام جای خوش است...
 
 

خیلی وقته که این افکار خلاص نمی کنه من رو.

چرا ما باید اینهمه اختلاف و تفرقه داشته باشیم بین خودمون؟

به تاریخ صدر اسلام که نگاه کنیم،میبینیم که برای حفظ امت اسلام و وحدتشون، حضرت رسول ص و اهل بیت ع از هر کار که می توانستند دریغ نکردند! با وجود مسائلی که همه میدانیم و نیازی به بازگویی نداره، باز هم از حق خودشون میگذشتند تا آسیبی به چهره اسلام نخوره!

یاد حرکت مرحوم ابوترابی افتادم در اسارت گاه! وقتی که بعد از شکنجه شدنش، ماموران صلیب سرخ پرسیدن اوضاع چه طوره و این که شکنجه و بد رفتاری می کنند یا نه، اصلا اون شکنجه ها رو باز گو نکردند... که حتی خود مامور بعثی ها هم تعجب کرد! و ظاهرا میگن که مرید ایشون شد.  و فقط این کار رو به خاطر اینکه عراقی ها لااقل اسما مسلمون بودند انجام داد. حالا این حرکت بیشتر به سیره پیغمبر و اهل بیت ع شبیه هست یا این چیزهایی که هر روز در کشورمون میان مسئولین نظام و گروه های مثلا سیاسی و حتی بین خود مردم شاهد هستیم؟! کاری به بقیه کشور های اسلامی ندارم. اول خودمون رو درست کنیم بعد بریم سراغ بقیه.
تا یه حرکت خطا از کسی میبینیم تو بوق نکنیم و در عوض لاپوشانی کنیم که آبروی کسی نره... سریع یه نفر رو کافر و زندیق نکنیم. در ذهنمون دنبال تفتیش عقائد بقیه نباشیم که مرض بزرگیه. ما وظیفمون عمل به ظواهره... اگر بدونی لباست نجس شده باید آب بکشی وگرنه با اون هزار رکعت نماز هم بخونی تمامش درسته...

ما که خیر سرمون اسممون لااقل شیعه است، اگر نتونیم از بقیه چه انتظاری میره؟ چرا امام علی که میدونست ابن ملجم قاتلش هست، اون رو قبلش دستگیر نکرد؟؟؟ما که اعتقاد به علم غیب داشتن حضرت علی ع داریم!

زمان جنگ های رسول الله ص با مشرکین، اونها تا میدیدند گیر افتادند، شهادتین میگفتند! برخی از تازه مسلمون ها هم به هیچ کدوم از اونها رحم نمیکردن و میگفتند شماها همتون دروغ میگید و ایمان نیاووردید. خداوند آیه ای را توسط جبریل امین نازل کرد:

یا ایّها الذین آمنوا إذا ضربتم فی سبیل الله فتبیّنوا ، ولا تقولو لمن القی الیکم السّلام لست مومنا تبتغون عرض الحیاة الدنیا ، فعند الله مغانم کثیرة، کذلک کنتم من قبل فمنّ الله علیکم، فتبیّنوا انّ الله کان بما تعملون علیما . سوره نساء آیه 94

ای کسانی که ایمان آورده اید هنگامیکه در راه خدا گام بر میدارید و به جهاد میروید تحقیق کنید، و به کسی که اظهار صلح و اسلام می کنند نگویید مسلمان نیستی در حالیکه میخواهید سرمایه ناچیز دنیا (غنیمت آن افراد)را بدست آورید. که نزد خدا غنیمت هایی بیشتر است.شما هم قبلا چنین بودید و خدا بر شما منت گذاشت و هدایتتان کرد، پس (برای شکر این نعمت) تحقیق کنید ( و مشخص کنید که قطعا دروغ میگوید و با حربه دروغ در جنگ قصد ضربه زدن به مسلمانان را دارد و بعد مجازاتش کنید) که خداوند به آنچه عمل میکنید آگاه است.

خداوند  میفرماد که الکی به بقیه انگ نامسلمونی نزنید! اونوقت ما به نام اسلام همه رو کافر میدونیم و خودمون رو مسلمون! به خدا قسم این عقیده تکفیری ها تو روح و جان برخی از ما هم جریان داره، حالا شدتش کمتره ولی هست... مگه ندیدین  وقتی که  مثلا القائده در آمریکا خرابکاری کنه و مردم اونها رو ترور کنه، من خودم دیدم که برخی از ماها هم خوشحال میشیم...باید دید که این رضایت قلبی ما مورد قبول اسلام هست یا نه؟

راهکار درمان این درد اینه که به دین باز گردیم ! به قرآن! به سیره معصومین ع نه به سلایق مون! همین و همین...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:وحدت, :: 10:51 :: توسط : ذرّه

درباره وبلاگ
... .... سلام قولا من ربّ الرّحیم .... ... این صفحه ، مجالی شد برای نمایاندن آنچه که در گلویم مانده و راه را بر نفس گرفته امید آنکه مایه آرامش باشم و نه رنجش
آخرین مطالب
نويسندگان

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 210
بازدید کل : 36163
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1